mandag 5. mars 2018

Statistdagbok uke 10/2018

Denne bloggposten oppdateres daglig i uke 10. Sist oppdatert tirsdag 09.03. kl 10:37.

Denne uken blir det statistdagbok igjen. Jeg har bare gjort dette en gang tidligere, i juni 2017. En ny uke står for tur - fem ukedager som jeg har tenkt å dele gjennom en statistdagbok. Greier jeg å fylle uken like bra som forrige gang?

Jeg har allerede ett oppdrag fredag, men resten av uken er åpen og jeg har flere søknader inne. I løpet av uken søker jeg på alle utlysninger jeg kommer over som jeg synes passer. Målet er selvfølgelig flest mulig oppdrag! Legg gjerne igjen en kommentar hvis du har spørsmål til noe av det jeg skriver om.


Mandag 5. mars 2018:

Kl 08:20
God morgen - ny uke, nye muligheter! Jeg har teaterfri denne uken og kan dermed ta statistjobber nesten når som helst. Som nevnt har jeg allerede en kjapp jobb på fredag, men ellers er det åpent! Forrige gang jeg skrev statistdagbok greide jeg 4 jobber i løpet av uken, kan jeg matche det, mon tro?

Kl 12:17
Ha, fikk hyggelig svar på en jobb som jeg søkte på i forrige uke! Den finner sted i morgen, og tar bare et par timer. Ikke allverdens honorar, men timebetalingen er grei, og dessuten skjer opptaket innendørs. Jeg unnlot nettopp å søke en jobb denne uken hvor det er full dag utendørs og beskjeden timelønn. Det er jeg nemlig ikke interessert i. Håper på flere jobbutlysninger i dag.


Tirsdag 6. mars 2018:

Kl 12:10
Må gjøre meg klar til dagens statistoppdrag. Antrekk er pyntet, men det virker ikke som om det er spesifikke krav til hvordan jeg ser ut, så jeg reiser i det jeg tenker går greit, og tar bare med meg et par alternative plagg. Oppdraget er ellers rimelig kjapt, men det blir for langt å spasere.

Kl 18:38
Oppdraget var unnagjort på omtrent 90 minutter, så jeg brukte nesten like mye tid på t-banen som på filmsettet. Enkelt oppdrag, jeg var sannsynligvis knapt med i bildet, men det er helt greit. Honoraret er heller ikke allverden, men fordi det varte så kort ble timebetalingen helt grei.
 Ingen nye oppdrag å søke på i dag, så foreløpig er onsdagen helt åpen! Det er sjelden at annonser legges ut på kveldstid, men det er vel lov å håpe på et unntak!


Onsdag 7. mars 2018:

Kl 09:18
God morgen! Jeg har ingen oppdrag i dag, så istedet blir det andre aktiviteter på hjemmekontoret. Jeg kommer til å følge med på oppdrag som legges ut på Facebook, men hittil har et ikke vært noe passende.
 Må nevne at jeg nok er blitt litt mer kresen etter noen år som aktør. En annonse lot jeg være å søke på selv om alder og oppgave passet fint. Men, det virket som veldig lang dag utendørs, og selv om honoraret var greit, fristet det ikke med mye venting etc ute i vinterskogen.

Kl 17:03
Dårlig fangst i dag. Har søkt på et par jobber, men ingen av dem skjer med det aller første. Men nå tikket det plutselig inn en SMS vedr mulig opptak i morgen! Jeg har fulgt opp med litt info, så gjenstår det å se om jeg passer til dette oppdraget.


Torsdag 8. mars 2018:

Kl 11:45
Jeg fikk ikke det oppdraget som tikket inn i går kveld, så dermed blir det enda en dag her på hjemmekontoret. Har nok å gjøre, så det passer egentlig fint, og så kan jeg heller følge med på nye utlysninger i løpet av dagen.

Kl 12:21
Oi, da fikk jeg melding om at morgendagens opptak er utsatt enda en gang! Hadde gledet meg til dette, da det kun blir meg og to skuespillere, og det skal filmes både på norsk og engelsk, sånn som det er blitt nokså vanlig å gjøre det med TV-serier som også sikter mot utlandet. Det kjedelige med stadige utsettelser, er at jeg nesten regner med at karakteren min til slutt blir skrevet ut av manus, og at det dermed ikke blir noe av. Men, dette er helt utenfor min kontroll, så det er bare å vente.


Fredag 9. mars 2018:

Kl 10:37
Det går mot en heller slunken statistukeslutt! Kun tirsdagsoppdraget, og selv om fredagen ennå er ung, er det lite sannsynlig at det dukker opp noe på så kort varsel. Så da blir fokus heller å finne oppdrag til neste uke.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar